Klantenbestand met 1011% gegroeid in vier maanden
Positieve stroomshock van het elektriciteitsbedrijf Vibb in Noorwegen
Hoe we een geïntegreerde marketingstrategie gebruikten waardoor Vibb een bekend elektriciteitsbedrijf werdZelfs in een moeilijke sector is groei mogelijk
Vibb is een uitdager in de elektriciteitssector in Noorwegen. Het is een moeilijke sector, waar klanten loyaal zijn aan hun leveranciers en waar bekende bedrijven met grote budgetten en agressieve verkoopmethoden actief zijn. Hier was meer nodig dan alleen Facebook, Instagram en Google.
De uitdaging
Voordat de campagne begon, was het aantal klanten stabiel. Om op te vallen in een concurrerende markt, moest Vibb zich onderscheiden van de concurrentie.
We moeten zichtbaar zijn wanneer klanten denken aan elektriciteit of overwegen over te stappen.
De boodschap dat Vibb 0 cent opslag en 0 euro maandelijkse kosten heeft, had gemakkelijk verloren kunnen gaan in de massa. Vibb moest evolueren van een “generiek elektriciteitsbedrijf” naar “het verspreiden van goede vibes” met een opvallende campagne.
De oplossing
Het concept “Positieve Stroomshock” werd in samenwerking met reclamebureau Yellow Banana en Rising Bear ontwikkeld om in te spelen op de term “stroomshock” die populair was geworden via de media. Nu zouden we een positieve “stroomshock” creëren.
De resultaten
1011%
Toename in klanten
14 M
Keer bekeken
4,5 M
Bereik
In minder dan 4 maanden
In de woorden van de klant:
"We werken in totaal bijna drie maanden met Admirate en we zijn onder de indruk van de resultaten tot nu toe. Onze nieuwe pure focus op de B2B-markt was een echte eye-opener voor ons. We zijn nu bezig met het aannemen van meer mensen voor de verkoopafdeling. Admirate wist de leadgeneratie te verhogen en het advertentiebudget te halveren. We dachten eerst dat het allemaal om google ging, maar nu zien we dat een mix van Facebook en LinkedIn ook in B2B werkt. We kijken vooruit naar nieuwe records in 2021."
Julie Rokke Jagland
Marketing Manager, Vibb