fbpx

30.000 potentiële klanten met marketingautomatisering

Zo kreeg voedingssupplementenbedrijf Vitamail nieuwe abonnementen
per e-mail

En positioneerde zich met e-mails in heel Scandinavië

Wij helpen bedrijven die willen groeien

Binnen een paar jaar is Vitamail uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende spelers in de Scandinavische regio op het gebied van natuurlijke remedies, gezondheids- en voedingssupplementen. Ze ontwikkelen hun eigen unieke dieetproducten, afgestemd op het Scandinavische leven en klimaat. Gebaseerd op ervaring, onderzoek en grondstoffen van de hoogste kwaliteit.

Het bedrijf is opgericht in 2009. In de loop van de jaren hebben ze 250.000 klanten gekregen in Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland. En een jaaromzet van 110 miljoen Noorse Kronen.

Vitamail heeft de afgelopen jaren haar strategie verder ontwikkeld en fors geïnvesteerd in de digitale media.

Uitdaging

De afgelopen jaren heeft Vitamail actief gewerkt met branding en goede content gecreëerd om klantenloyaliteit op te bouwen.

Onderzoek toont aan dat veel potentiële klanten niet direct van een advertentie kopen wanneer ze er voor het eerst mee te maken krijgen.

Vitamail heeft bekwame copywriters die inhoud van hoge kwaliteit produceren, maar geen plannen voor de inhoud buiten reclame en SEO.

Hoe kan Vitamail er nu voor zorgen dat meer potentiële klanten de producten leren kennen voordat ze overgaan tot kopen?

Oplossing

Samen met het internationale team van Vitamail hebben we bestaande content gebruikt om nieuwe magazines te maken voor marketingautomatisering met downloadbare pdf’s.

Via gerichte advertenties in social media zoals Facebook, Instagram, Tiktok en Snapchat hebben we relevante e-maillijsten gemaakt voor de verschillende producten in de Scandinavische markten. De e-mails hebben betrekking op de AVG en worden alleen verzonden naar mensen die actief hebben gevraagd om pdf’s te downloaden.

De resultaten

30.000

Nieuwe e-mailabonnementen

55%

Openingsfrequentie

150.000

verzonden E-mails

11%

Klikken op links

Binnen 3 maanden

Marketingautomatisering heeft heel goed gewerkt voor Vitamail en we werken aan uitbreiding met meerdere producten.

De oplossing is geautomatiseerd en Vitamail blijft abonnementen automatisch ontvangen.