fbpx

TikTok blijft groeien en profileert zich als een belangrijke speler voor adverteerders. Het platform heeft strategieën geïdentificeerd achter winnende advertenties die profiteren van gegevensgestuurde aanbevelingen om het adverteerders gemakkelijker te maken.

Inhoud native maken

Marketing op TikTok is anders dan andere platforms. TikTok-gebruikers willen meer dan andere platforms content die is afgestemd op het platform. Een trend die we zien bij alle platforms die video op volledig scherm en in kort formaat gebruiken. Resulteert in minder succesvolle onderbrekende advertenties, dus u moet de inhoud voor de ‘Voor jou’-feed aanpassen voor maximale merkimpact.

Praktische tips voor inhoud

U moet zowel merkgestuurde als door makers aangestuurde inhoud gebruiken voor een volledig effect. Het is belangrijk dat jullie allebei content hebben die rechtstreeks van het merk komt, en dat er vergelijkbare berichten van makers op het platform staan. Op dezelfde manier dat het het beste werkt bij gebruik van meerdere platforms voor maximaal effect.

Geluid, muziek en voice-over

Creatievelingen moeten naast de tekst zowel muziek als voice-over gebruiken. IPSOS-analyse laat duidelijk een positieve correlatie zien bij het gebruik van zowel muziek als voice-over. We raden onze klanten altijd aan om dit samen met tekstoverlays toe te voegen.

Gebruik mensen of tekens

Mensen willen karakters zien, dit kan een echt persoon, fictief karakter of mascotte zijn. Onze aanbeveling is om mensen of karakters te gebruiken waarmee de doelgroep zich kan identificeren, wat een hogere advertentieherinnering geeft.

Breng uw merk vroeg onder de aandacht

Zoals eerder onderzoek heeft aangetoond en onze eigen ervaring suggereert, moet u het merk in de eerste paar seconden laten zien zonder alleen een vreemd geplaatst logo te tonen. Daarnaast moeten de merken meerdere keren in de video worden getoond.

Vergeet de aanbieding niet

Wees duidelijk met de boodschap. Benadruk het voordeel van het product of de service voor een betere advertentieherinnering en merkassociatie.

Achter de studie

TikTok werkte samen met IPSOS om de meta-analyse uit te voeren. Het resulteerde in een studie van 296 merken over een periode van een jaar die inzicht gaf in de elementen die de beste respons geven.

Aanbevolen literatuur