fbpx

Google lanceert een nieuw spannend pilotproject dat kan zorgen voor meer zichtbaarheid in Google Shopping voor winkels die een uitstekende klantervaring bieden.

Het doel van het project is om online winkels te motiveren om klanten een fantastische winkelervaring te bieden. Als de klantervaring niet een bepaald niveau bereikt of als u niet alle vereiste informatie verstrekt, krijgt u misschien niet de voordelen, maar wordt u ook niet bestraft.

NB!  Op dit moment is dit een pilotproject en wordt momenteel alleen in de VS getest.

Google kijkt naar de volgende criteria:
  • leveringstijd
  • Transportkosten
  • Retourkosten
  • retourbeleid
Op basis van hoe goed een online winkel wordt beoordeeld, kunnen ze het volgende krijgen:
  • Een boost in de Shopping ranking
  • Een Google-keurmerk
  • Andere voordelen die klanten helpen hun producten te vinden

Wat betekent dit voor merken?

Het is positief dat Google het project introduceert. In de toekomst zullen online winkels duidelijk zijn over de koopervaring die ze bieden. Het zal potentiële klanten meer veiligheid bieden en positief zijn voor online winkels die veel investeren in het bieden van een echt goede winkelervaring.

Een Google-keurmerk in productinformatie zorgt ervoor dat gebruikers zich veiliger voelen.

Een grotere zichtbaarheid in Google Shopping betekent meer verkeer en is waarschijnlijk positief voor de conversieratio.

Google Shopping Experience-scorekaart

Wanneer het project in Europa wordt gelanceerd, kunt u het vinden in het Merchant Center, met beoordelingen van “Uitstekend”, “Vergelijkbaar” of “Mogelijk”.

Aanbeveling

Dit kan een grote impact hebben op welke online winkels prioriteit krijgen van potentiële klanten. Wanneer Google opent om de informatie met betrekking tot het project toe te voegen, is het belangrijk om dit voor uw winkel in te voeren.

We hebben onze klanten geïnformeerd en voorbereid op deze verandering.