Facebook Reels-advertenties
Facebook zal binnenkort beginnen met het toevoegen van advertenties aan zijn Reels-formaten. Tegen eind maart zouden de advertenties voor bijna alle landen beschikbaar moeten zijn.
De Facebook rol hebben drie advertentie delingen:
- Interstitial advertenties
- Sticker advertenties
- Banner advertenties
Opmerking:
Betaalde advertenties door Reels zijn nog niet in alle landen gelanceerd.
Dus waarom is dit belangrijk nieuws voor merken?
Wat betekenen Facebook Reels voor bedrijfen?
Meta staat erom bekend constant nieuwe functies te bedenken. Merken die vroeg aan boord springen, kunnen een extra groot organisch bereik krijgen. Hetzelfde gebeurde toen Meta IG Stories en IG Reels lanceerde.
Het is belangrijk om Facebook-rollen te maken die organisch aanvoelen. Denk daarom na over wat er op Facebook gebeurt en pas je content aan. Het moet educatief, inspirerend en vermakelijk zijn om een hoog weergavepercentage voor uw advertenties te krijgen.
Aanbeveling
Ga direct aan de slag en creëer content. Upload de campagne wanneer Facebook de functie officieel vrijgeeft. Voel je vrij om content te gebruiken die al op Tiktok voor Facebook draait.
Denk creatief en maak de inhoud zo “native” mogelijk.