fbpx
Meta verliest in hoog tempo marktaandeel aan Tiktok.
Korte video’s op Tiktok hebben voor een verandering in de markt gezorgd die al lang niet meer is gezien. En de feed van Instagram Reels is geen partij voor de Tiktok-feed. Tiktok heeft een veel krachtigere AI die je naar de Tiktok-app zuigt, en wat je interesses ook zijn, je zult t video’s vinden die speciaal voor jou zijn.

Facebook Reels-advertenties

Facebook zal binnenkort beginnen met het toevoegen van advertenties aan zijn Reels-formaten. Tegen eind maart zouden de advertenties voor bijna alle landen beschikbaar moeten zijn.

De Facebook rol hebben drie advertentie delingen:

  • Interstitial advertenties
  • Sticker advertenties
  • Banner advertenties


Opmerking:

Betaalde advertenties door Reels zijn nog niet in alle landen gelanceerd.

Dus waarom is dit belangrijk nieuws voor merken?

Reels is het snelste formaat van de Meta. Veel adverteerders zijn al actief met adverteren op Facebook en Instagram. Hopelijk leidt dit tot een grotere voorraad en komen sommige gebruikers mogelijk terug naar het platform.

Wat betekenen Facebook Reels voor bedrijfen?

Meta staat erom bekend constant nieuwe functies te bedenken. Merken die vroeg aan boord springen, kunnen een extra groot organisch bereik krijgen. Hetzelfde gebeurde toen Meta IG Stories en IG Reels lanceerde.

Het is belangrijk om Facebook-rollen te maken die organisch aanvoelen. Denk daarom na over wat er op Facebook gebeurt en pas je content aan. Het moet educatief, inspirerend en vermakelijk zijn om een hoog weergavepercentage voor uw advertenties te krijgen.

Aanbeveling

Ga direct aan de slag en creëer content. Upload de campagne wanneer Facebook de functie officieel vrijgeeft. Voel je vrij om content te gebruiken die al op Tiktok voor Facebook draait.

Denk creatief en maak de inhoud zo “native” mogelijk.