fbpx

Win digitale marketing 2021

We waren uitgenodigd voor de selectie van de Noorse winnaars van dit jaar in verschillende categorieën binnen digitalisering om 09:00 vandaag 3 maart 2021. Dit is een jaarlijks evenement dat het adviesbureau Bearing Point achter staan. Voor degenen die het niet weten, Bearing Point is een adviesbureau dat is opgericht op de overblijfselen van de oude giganten KPMG en Arthur Andersen Business Consulting. Voor meer hierover, lees verder wikipedia-artikel (in het engels) en waar ze op schrijven hun eigen websites hier (ook engels).

 

Presentatie en methodologie

De livestream begon precies en Trygve Wiese-Haugland nam een ​​deel van de achtergrond en methodologie achter de enquête door, genaamd digital leaders in norway 2021.Al vijf jaar op rij voert Bearing Point Norway deze analyse uit van digitale leiders in Noorwegen.

Het is een vrij uitgebreide analyse en ze gebruiken 250 criteria binnen digitale marketing, digitale productervaring, online winkelen en digitale klantopvolging om een ​​algehele winnaar en winnaars van de subcategorieën te kiezen. Het is geen overzicht van alle Noorse bedrijven, maar een selectie binnen negen geselecteerde branches.

 

De selectie zelf en de Top 5

Altijd interessant om onderscheidingen te volgen, en Bearing Point brengt ook Noorse ontdekkingen in verband met Europese ontdekkingen. Zo kwamen ze tot de conclusie dat vier Noorse bedrijven staan ​​in de top 10 van de top 10 Europese bedrijven binnen digitale wereld in Europa.

Het was ook spannend om de paneldiscussie te volgen met deelnemers van Telia, SAS, Meny en Oslo Digital. Alles verliep binnen strikte infectiepreventieprotocollen, maar het was een leuk en goed panelgesprek. Persoonlijk haal ik vaak meer uit zulke paneldiscussies dan de awards zelf. Het is spannend om te horen wat de woordvoerders denken over hun bedrijf en hun branche in relatie tot uitdagingen en toekomstperspectieven.

Tot slot werd het allemaal afgerond met prijzen voor alle winnaars. Ik sta mezelf toe ze hieronder te noemen.

 

Volgens Bearing Point zijn dit de top vijf bedrijven op het gebied van digitalisering in de categorie algemeen in Noorwegen:

1. Telia

2. Telenor

3. Meny

4. Elkjøp

5. Komplett.no

 

felicitaties aan Telia v/Geir Jangås als winnaar en die voor het eerst Telenor versloeg.

 

Beste branches Top 9

Volgens Bearing Point zijn de beste branches binnen digitalisering als volgt gerangschikt:

1. Telecom

2. detailhandel

3. Bank

4. Media

5. Supermarkt

6. Verzekering

7. reisbranche

8. TV en breedband

9. energiebranche

 

Dankzij Bearing Point

Met dank aan Bearing Point voor een prima uitvoering en interessant paneldebat op de livestream.

 

Als u geïnteresseerd bent in het eigenlijke rapport van Bearing Point, dat vrij uitgebreid is en scores op de verschillende parameters bevat, evenals een rangorde met betrekking tot 2020, of de opgenomen stream wilt bekijken, of de studie en de presentatie wilt downloaden , kunt u dat hier doen:

 

De studie Digitale leiders in Noorwegen 2021 kan hier worden gedownload:

https://www.bearingpoint.com/files/Digitale_ledere_i_Norge_2021_webinar.pdf

 

Het webinar is hier in opname te bekijken:

https://events.webcast.no/bearingpoint/webinar/CjIbHDMU8K3LusZu9XOf

 

De presentatie die volgde op het webinar is hier te downloaden:

https://www.bearingpoint.com/files/Digitale_ledere_i_Norge_2021_presentasjon.pdf

 

Verantwoordelijk voor de studie is Trygve Wiese-Haugland in Bearing Point, waaraan wordt voldaan op:+47 404 54 955 of via e-mail trygve.wiese-haugland@bearingpoint.com